Pos soft download

POSM z angielskiego point of sales materials – można przetłumaczyć jako produkty reklamowe, które zawierają zbyt zadanie wspieranie sprzedaży w kierunku sprzedaży. Natomiast współcześnie POS – point of sale stanowi owo program przeznaczony dla wszystkiego sklepu, który współpracuj z każdym stanowiskiem kasowym. Dzięki niemu kasjer może wprowadzić rabaty czy ceny objęte specjalną promocją w składzie.

http://www.comarch-polkas.pl/comarch-erp-optima/rozwiazania-dla-biur-rachunkowych/Program Księgowy Optima. Rozwiązania dla biur rachunkowych

 

Materiały reklamowe, a jakie? W magazyn materiałów POS lub POSM wchodzi: lightbox czyli podświetlona reklama będąca wiedze o produkcie; stojak na ulotki wraz z reklamami rzecz jasna; wobbler czyli ruchoma zawieszka umieszczona na półce sklepowej znana w logo jakości i nowe informacje; stand to trybunka, która została opatrzona brandem marki służy dla hostess w charakterze reklamy artykułu w punkcie sprzedaży; topper czyli plansza zamieszczona nad standem również opatrzona brandem; potykacz to polska nazwa narzędzia reklamowego, czyli stojak z konkretnym hasłem marketingowym zamieszczony np. na chodniku obok wejścia do sklepu, banku , punktu gastronomicznego; kaseton – wielki nośnik zawierający m.in. nazwę, powieszony na budynku, w którym obejmuje się placówka, zaś w galeriach handlowych nad witryną lokalu. Ważną sprawą stanowi zatem żeby kaseton był ściśle duży, a treść dobrze dobrana do reszty, żeby była przede wszystkim widoczna – im kilka danych na kasetonie tym dużo. Innymi nowszymi lekami są m.in. monitory zlokalizowane np. przy kasach fikanych, które dają ofertę przyciągającą do zakupu. Wyspa lub tzw. końcówka w szybkich sklepach opatrzona licznymi komunikatami, które zawierają zachęcić konsumenta. Warto tu nadmienić, że wyspa czy reszta to niepowtarzalny z punktów merchandisingu. Podsumowując materiały POSM możemy rozłożyć na dwie grupy: przyjemne i proste. Te idealne to znacznie niebezpieczne materiały np. ulotki, długopisy, banery, balony z nadrukiem, naklejki, wobblery etc. a proste to kasetony, infokioski, monitory, standy. Organizacja, która jednoczy producentów materiałów POS to POPAI. Warto wspomnieć, iż jest wówczas forma non-profit i stała ubrana w 1936 r. a to jest najstarszą organizacją branżową marketingu. W jej skład wchodzi około 1700 członków w 45 krajach. W rodzimym kraju oddział stowarzyszenia powstał w 2008 r.